Letmo betonovaný most přes řeku Mži

Technologie letmé betonáže patří k moderním způsobům výstavby mostů. Našla své uplatnění zejména u staveb v nepřístupném terénu či s velkým rozpětím. Hlavní princip spočívá ve stavbě po částech (lamelách) do bednění pomocí betonážních vozíků.

Obsah webináře

  • MKP model v Midas Civil
  • Letmá betonáž vs. letmá montáž
  • Fáze výstavby
  • Nadvýšení konstrukce
  • Možnosti posouzení konstrukce v IDEA StatiCa


V Plzni proběhla výstavba nové části městského okruhu Křimická (Chebská) – Karlovarská. Významnou část obchvatu tvoří téměř 1,2 km dlouhá estakáda, která se skládá ze tří dilatačních celků. Estakáda vede přes inundační území řeky Mže a kříží přeložku silnice a přístupovou komunikaci. Součástí estakády je letmo betonovaný třípólový most s délkou přemostění 188 m a s teoretickým rozpětím hlavního pole 85 m.

Na webináři se dozvíte, jak přistoupit k modelování a analýze letmo betonovaných konstrukcí v programu midas Civil, co by měly obsahovat fáze výstavby a jak si poradit s nadvýšením konstrukce. Na závěr se dozvíte, jak posoudit průřez mostu v aplikaci IDEA StatiCa.

Chcete se dozvědět, jak byla tato technologie výstavby použita v praxi na mostu pře Mži? Přijďte se podívat na náš webinář, na který jsme přizvali také autora mostu Ing. Ondřej Matoušek z firmy Valbek, spol. s r.o.

Pokud byste rádi viděli více z programu midas Civil v praxi, můžete se podívat na záznamy předchozích webinářů, nebo si projděte naše Centrum podpory, kde najdete návody nebo manuály k programu.

Záznam webináře

Shlédnout >>zde<<.


Byl tento článek užitečný?